måndag 14 december 2009

Halsfluss och lussefirande

Jag sjönk som en sten efter min workshop. Halsen svullnade upp och jagfick 39 graders feber och gick till sängs. Kom upp någongång på eftermiddagen i torsdags för att åka till läkaren (hade då inte kunnat äta på 2 dagar så jag var lite matt). Hade halsfluss. Fick tjata mig till en annan penicillin än Kåvepenin (eftersom den inte hjälper mig). Undra varför läkare bara vill skriva ut den hela tiden?
Nåväl. Bara några timmar efter första kuren sjönk halsmandlarna ihop till en mindre strolek och jag kunde äta lite mat och få i mig lite vatten utan att börja gråta.

Missade julbordet med jobbet men fick se minasmå pepparkakstroll sjunga för allt vad tygen höll (tja, inte V men D) i sitt fina lussetåg. D hade pepparkakskläderna utanpå vinteroverallen så hon såg ut som hón gick på anabola *hi hi hi*. Sen var det lite fika hemma hos oss med mormor och morfar.

Lördag var vi på julmarknad i Bålsta och träffade min kompis L med familj. Det är en supermysig liten julmarknad som han har gått runt på 40 minuter och man behöver inte trängas. Dessutom var det ju superkul att träffa L en liten stund ialla fall.

Igår bakade vi pepparkakor med D's kompis O och hennes föräldrar. Det var kul för R och mig att få träffa lite folk också. V bakade han med men blev förbannad när jag vill lägga upp hans alster på plåten, så han fick mest äta deg och förstöra kakor istället för att producera nya fina. Sen bjod vi på lunch och glöggfika. Efter det gick vi på en promenad för att få lite luft innan vi skulle hem till brorsan och fira lilljul med julklappar och ännu mera glögg.

Sådärja, nu har jag gjort ett sånt inlägg som jag blir stressad av på andra bloggar. Ett riktigt "kolla-vilket-aktivt-liv-vi-lever-och-vilka-bra-vänner-vi-har" - inlägg

1 kommentar:

  1. Bra jobbat Annika, vilken helg du åstadkommit. Vem är D's kompis O? Jag trodde bara att hon lekte med V och M och L? Hahahaha :) Nu ställde jag allt till det lite!
    Åh vad jag längtar till den 22:e!

    SvaraRadera