fredag 18 december 2009

Kaos

Igår var det fullkomlig kaos.
Först var vagnen täckt med 5 cm snö när jag skulle hämta barnen. Medans jag sopade den ren trillade V i snön och skrek som en besatt. På väg hem slirade vagnen lika mycket framåt som åt sidorna på de icke-plogade gångvägarna och jag blev förbannad på barnen fast det inte är deras fel att det är snökaos. Sen blev det till att skotta så att jag kunde köra upp vagnen på uppfarten.
När vi kom in snubblade V över en boll och slog upp munnen så att blodet sprutade. När blodet väl hade torkats bort och alla tårarna var borta var det dax för astmamedicin och vips var alla skrik och tårar tillbaka.
Till slut stod V vid dörren och pekade och ropade efter pappa (han klarar tydligen detta bättre än jag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar