fredag 15 januari 2010

Bok


Jag läser oftast deckare. Har en förkärlek för Minnette Walters och Elisabeth George men kan även ibland plöja en deckare om den hårdkokta Hieronymus "Harry" Bosch av Michael Connelly. När jag ledsnar på deckare brukar jag blanda upp genren med lite Marian Keyes eller andra böcker om misslyckade, osäkra, 30 någonting kvinnor eller lite Dan Brown. Ganska bokkonservativ alltså, jag har hittat det jag gillar och det som gör min läsestund till en avslappnad upplevelse.

Därför var det så olikt mig att läsa boken När förnuftet sover av Inger Alvén. Språket var annorlunda än jag är van vid, handlingen, tempot ja hela boken var inte vad jag brukar läsa och I Like It. Den var riktigt bra, tänkvärd. Det var dessutom riktigt skönt att läsa en bok som hade mer av ett P1 eller SVT tempo än kanal 5.


Bilden lånad av www.bokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar