fredag 8 januari 2010

Shoppingfritt 2010

Tänkte mig att 2010 skall bli ett shoppingfritt år. Japp, ni hörde rätt, ett shoppingfritt år.
Jag har en förmåga att köpa 14 tröjor och 5 par byxor varje gång jag handlar och sedan använder jag 2 par (max). Så jag tänkte börja året med en garderobsrensning; slänga, lägga undan, spara.
Sen får jag leva med de plaggen som blir kvar (vilket säkert kommer att vara över 100 i alla fall). Men den måste bli ett slut på det onödiga shoppandet.

Regler:
1. INGA spontanköp
2. Om jag behöver ett plagg måste det provas
3. Trosor & strumpor får inhandlas
4. Presenter till andra får inhandlas
5. Köpstoppet gäller även små ljus, servetter, gardiner, kuddar och annat krafs som lätt slinker ner i min shoppingkorg

Så nu ska jag åka till Täby centrum och öva :-)

1 kommentar:

  1. Hihi det skulle jag också behöva. Och jag ska verklgien försök. I alla fall tills jag fått bort de där förbaskade kilona.

    Hoppas det gick bra med icke-shoppingen. Kram linda

    SvaraRadera