måndag 15 mars 2010

Trötter

De flesta människor är ju utvilade efter helgen, men jag är inte en av dem. Efter att ha gått upp 05:00 i lördags och 06:30 i söndags känner jagm ig inte alls utvilad. Lägg dessutom till hektiska dagar med barn, snöskottning och allmänt trots från båda barnen men inte synkat (har den ena slutat så börjar den andra). Det är nästan skönt att sitta på jobbet och negligera alla arbetsuppgifter.
I fredags skrev jag på för min fasta anställning och imorse på tåget till jobbet blev jag tillfrågad om jag ville få ytterligare en roll att lägga till i mitt CV. Tyvärr innebär alla roller ytterligare saker att göra och jag hinner redan inte med det jag egentligen är anställd som så jag mumlade, sluddrade och sa att jag nog fick tänka lite på det hela.
Ibland undrar jag om jag är den enda människan som finns att tillgå här. Om det är så borde jag väl kunna dubbla min lön???

1 kommentar:

  1. Nu blir jag nyfiken...Sorry att jag inte ringde igår, jag somnade 13.30 och sov till 18. Var helt slut hela kvällen, men vaknade som tur är och mådde bättre. Har haft mysmorgon med Tilla och ätit frukost. Nu ska vi snart ut i solskenet en promenad och sedan blir det väl det gamla vanliga på lediga dagar: tvätt och ica :(

    SvaraRadera