tisdag 19 oktober 2010

Allt handlar om mental inställning

För 1 vecka sedan hade jag ett toppensamtal med min coach. Efter det har jag jobbat med mig själv mentalt för att komma up på banan igen och inte vara så missnöjd. Det funkar faktiskt!
Visst jag sitter vi världens roddigaste projekt och visst jag har vissa kollegor som är helt galna och otrevliga, men jag behöver ju inte ta åt mig personligen. Med lite mental coaching har jag kommit fram till att jag kan lyssna, nicka och sen fullkomligt skita i de onskefulla damerna på jobbet. Jag har ju egentligen ingenting med deras ångest att göra. Jag kan dessutom strunta i att organisationen är trög och att dom inte kan fatta tydliga beslut för vilken arbetsgivare kan egentligen det? Dessutom är det ju bara roligt när det blåser i projektet, jag gillar ju det. Tänk vad tråkigt det skulle vara om allting flöt på då fick jag ju inte visa det som jag är allra bäst på, att lösa problem på ett toppensätt i ett projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar