torsdag 31 mars 2011

Kläder


På mitt jobb diskuterar vi mina kläder typ varje dag. Jag har så roliga kläder, jag vågar ha så annorlunda kläder, jag vill synas etc etc.

Idag har jag på mig en rosa a-linjeformad tischa från Ellos, en svart pennkjol från Kappahl eller Lindex, tjocka svarta strumpbyxor och ett par höga stövlar. Inte så spännande tycker jag. Til detta har jag ett rosa plasthalsband med en stor blomma på och ett matchande armband vilket i och för sig gör det hela lite roligare men ändå inte så extremt annorlunda.


Men om jag kollar på mina kollegor så förstår jag att de tycker att jag är som en främmande fågel. Många har samma kläder hela tiden, visst det kanske är olika svarta byxor med tröja till men byxorna och tröjan ser likadana ut som de som de hade på sig igår, andra har verkligen samma kläder 3 dagar i rad, många har milda färger och små, små, smycken. Så visst i det perskeptiver ser jag ju nästan ut som en pappegoja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar