tisdag 8 mars 2011

Lönesamtal

Nu har jag haft mitt första lönesamtal på mitt jobb. Det var första gången i mitt liv som jag har haft lönesamtal på ett företag som är fackligt ansluten och det är lite förvirrande må jag säga.
Först har arbetsgivaren ett antal lönekriterier.
Sen har facket bestämt hur mycket man får i lön utifrån någon liten liten %-sats.
Sen försöker arbetsgivaren hävda att min löneökning blir bättre om jag toppar på lönekriterierna men den blir ju inte SÅ mycket bättre i reda pengar som det faktiskt är rent jobbmässigt att gå från slacker till äss. Däremellan skiljer det ju bara ett par hundralappar medans det rent arbetsmässigt skiljer avsevärt mycket mer.

Nåväl. Jag toppade såklart på det mesta och fick en rejäl extraslant vilket jag faktiskt är nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar