torsdag 3 mars 2011

Namnskylt

Var precis på ett möte där vi blev tillfrågade om vi kunde tänka oss att ha namnskylt på jobbet. Min instinktiva reaktion blev Ja, jag har väldigt mycket emot det! Fick givetvis frågan varför och kunde inte riktigt förklara varför...
1. För att jag är rädd om min identitet? - Nej knappast, jag bloggar, finns på fejjan och linkedin
2. För att jag inte vill sticka hål på mina kläder? - Nej, bryr mig inte så mycket om det.
3. För att jag tycker att det känns töntigt? - Ja, vi börjar närma oss.
4. För att jag är rädd att detta bara är början och att jag inom en snar framtid kommer att ha scarves, jobbkjol och ful blus? - Jajjamensan

Sköna vuxna argument med andra ord.

1 kommentar:

  1. Åh, vi hade namnskyltar förr, under Manpowers härliga dress code era. Då fick man inte ha halsband som tog uppmärksamhet eller urringat. På sommaren minsann, då slapp killarna slipsen till kavajen, som ändå skulle vara på.

    Tvång suger. Varför ska de införa namnskyltar nu? Hellooooooooo

    SvaraRadera