torsdag 12 maj 2011

Löparkläder

Är det någon som förstår det här med löparkläder? Jag har investerat i ett par löpartröjor och ett par slimmade löparbyxor.
1 av tröjorna är perfekt. Sitter där den ska hela löparrundan, svetten rinner igenom och den har dessutom en liten praktisk ficka där man kan lägga nyckeln.
1 av tröjorna är sådär, men det beror nog på att den är lite liten och det är ju mitt eget fel.
1 av tröjorna är helt värdelös. Den rullar upp sig över magen när man springer så att jag hela tiden måste dra ner den tillbaka över magen. Den sitter inte där den ska om jag har bomullebyxor och definitivt inte när jag har mina slimmade glatta byxor.
Byxorma i sig är väldigt märkliga. Dom sitter bra när man sätter på sig dom, sköna, mjuka, håller ihop på rätt ställen. Sen börjar jag springa...då glider byxorna ner för rumpan och sätter sig som ett par hipsters. Dom liskom hänger under magen vilket gör att magen har fritt skvalpningsutrymme. Har man då tröjan som rullar upp sig ser det verkligen inte så fräscht ut och känns inte så bra heller.

Vad ska man köpa som sitter där det ska?! Och hur ska man kunna prova det i affären?! Det är ju inte så att jag jobbar runt i affären i 30 min för att testa av kläderna när jag provar dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar