måndag 23 maj 2011

Trots

Jag blir galen på mitt barn! Varje morgon är det samma jävla sak. Trots, trots, trots. Först ska han inte borsta tänderna och slänger tandborsten med tandkräm på på golvet. Jag blir förbannad, torkar upp skiten och säger att då struntar vi i att borsta tänderna. Då blir han ledsen och vill absolut borsta tänderna och det ska ske på en gång. Sen ska han inte gå till dagis, han ska inte ha på sig gummistövlarna, han ska inte ha på sig överdragsbyxorna, han ska ha en annan napp och vette fan vad allt han inte ska. Jag blir ännu mer förbannad och vrålar att då kan han fan stanna hemma. Jagbörjar hjälpa Dagmar istället. Då bryter han ihop och ska absolut ha hjälp före henne. Han gosar och säger förlåt och vill klappa mig. Min morgon är redan förstörd, jag är förbannad, Dagmar undrar om jag är arg på henne och allt är bara skit.

När är den här jävla trotsperioden över!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar