onsdag 1 september 2010

Åsso börjas det

Jag jobar på ett företag som är fackligt anslutet. Det är första gången i mitt liv som jag gör det. Enligt detta företags avtal skall alla som är under 40 år ha 25 semesterdagar. Eftersom jag har haft 30 dagar på mina förra jobb så förhandlade jag mig till att jag skulle få det här också...trodde jag...

Efter att ha studerat mina lönespecar med noggrant har jag sett att det bara står 25 dagar. Har nu skickat mail till personalavdelningen och bett dem ändra detta och fick till svar att enligt avtalet ska jag bara ha 25 dagar.

Det är svårt att i sådana lägen behålla en trevlig ton och sansat förklara att JAG SKITER I ERA JÄVLA FACKLIGA AVTAL!!! GE MIG MINA DAGAR ANNARS SÄGER JAG UPP MIG!!!

1 kommentar:

  1. Inte så skojig upptäckt :(
    Jag tycker inte du passar in i den verksamheten om jag ska vara både snäll och ärlig!

    SvaraRadera