måndag 30 maj 2011

I-landsproblem

Har haft provstädning hemma. Ganska märklig känsla att någon annan är hemma och städar mitt hem medans jag sitter och jobbar bredvis. Kände mig, vit, rik och jälvligt lat. Kände att jag var tvungen att bjuda på kaffe och fick höra om allt från arbetslöshet till artros i händerna och hur jobbigt det var att städa. Sen fick jag veta att mitt kötk var hur skitigt som helst och att överkanten på mina dörrar aldrig hade blivit dammade. Tja, vad ska man säga...nej jag har då aldrig dammat på överkanten på mina dörrar, visste inte ens att man skulle det och köket, ja hur fan förväntar hon sig att det ska se ut när jag har två små barn som dräller, en man som dräller minst lika mycket och en mamma (läs: jag) som kanske möjligtvis dräller lite grann då men bara när jag lagar till kulinariska festmåltider.

1 kommentar:

  1. Härlig städpersonal - verkligen sån som man vill ge det där lilla extra till...NOT!

    Så uttrycker man väl inte sig. Och om det är så jävla jobbigt att städa, byt jobb då för fasen!

    Grrrrrrrrrrrrr.

    SvaraRadera